Menü Bezárás

Elektronikus permetezési napló (e-permet) – 1. rész


Ez a videó az elektronikus gazdálkodás naplón belül az e-Permetezési Napló vagyis a növényvédelmi kezelések vezetését mutatja be.

A felületen 2023 január 1-jétől a 10 hektárnál nagyobb összterületen gazdálkodóknak kell naprakész nyilvántartást vezetni a szántóföldi kultúrában végzett rovarölő szeres kezelésekről.

A felületet a portal.nebih.gov.hu oldalon az Ügyfélprofil e-ügyintézés mezőre kattintva, majd bejelentkezés és ügyfél azonosítást követően érjük el.

Először ki kell választani, hogy saját nevünkben, meghatalmazó nevében vagy cégképviselet alapján járunk el. Én most azt választom, hogy a saját nevemben járok el, majd a tovább gombra kattintva eljutok az ügykatalógushoz.

Az elektronikus gazdálkodási napló linkre kattintva, majd tovább az e-ügyintézéshez linkre, megjelenik a felület.

A gazdálkodási napló létrehozása ikonra kattintva egy felugró ablak jelenik meg. Kiválasztjuk a gazdálkodási évet, majd megadjuk a kapcsolattartó adatait. Amennyiben a kapcsolattartó azonos a gazdálkodóval, a négyzet pipálásával automatikusan kitöltődik a kapcsolattartó neve és címe. A három elérhetőség közül egyet meg kell adni. Majd a rögzít gomb megnyomásával rögzítjük az adatokat és létrehozzuk a gazdálkodási naplót.

A műveletek alatt a napló megnyitása ikonra kattintva, majd jobb alsó sarokban a módosítás gombra, megjelenik a + jel, ezzel szerkeszthetővé válik a felület.

Fönt különböző tabfülek jelennek meg. Fontos, hogy megfelelő sorrendben vigyük fel az adatokat.

Először a jogosultságok és kötelezettségek űrlapot kell kitölteni A + jel megnyomásával megjelenik a felület. Itt kiválasztjuk a permetezési napló vezetését. Jelenleg a támogatások kiválasztása nem lehetséges, inaktív állapotban vannak a későbbiekben lesz lehetőség megadni. Majd rögzítjük az adatokat és a sor végén a pipa megnyomásával véglegesítjük.

 Ezután a szakirányító adatok megadása szükséges. Csak annak kell kitölteni, aki rendelkezik szakirányítóval kötött érvényes szerződéssel. A + jel megnyomásával megjelenik a rögzítő felület. A személy típusánál kiválasztjuk, hogy növényvédelmi szakirányító. A név, kamarai regisztrációs szám, felir azonosító bármely karakterének begépelésével megjelenik a lista ebből kiválasztjuk a szakirányítónkat. A kapcsolattartási adatok közül minimum egyet meg kell adni. Ezután rögzítjük az adatokat és a sor végén pipával véglegesítjük.

A következő lépés a termőhelyek, hasznosítások és műveletek rögzítése. A + jel megnyomásával megjelenik a rögzítő felület. Ha egyből a rögzít gombra klikkelünk megjelennek, hogy melyek azok a mezők, amiket kötelező kitölteni. Ezek a pirossal keretezett mezők. Vannak speciális mezők, amelyben ha az egér mutatójával az I betűre ráállunk az infó buborékban még plusz információ jelenik hogy milyen adatot kell megadni.

A tábla egyedi azonosítója mezőbe bármilyen karaktert beírhatunk Ezt lehet szám betű, speciális karakter. A lényeg, hogy a gazdálkodót segítse a tábla beazonosításánál.  Az egységes kérelem tábla sorszámot a későbbiekben az egységes kérelem benyújtását követően lehet hozzárendelni. Ezután a a listából kiválasztjuk a művelési ágat, majd a listából a földhasználat jogát megadjuk. A terület méretet minél pontosabban kell megadni, lehetőség szerint négy tizedesjeggyel.

Hely adatok rögzítésénél háromféle beviteli módból választhatunk. A rádiógombok segítségével az a blokk lesz szerkeszthető, amit kiválasztunk. Koordináta megadása esetén fontos hogy táblán belüli pont koordinátapár kerüljön megadásra. A koordináta ellenőrzés gombbal ellenőrizni kell, hogy jók-e az adatok. Amennyiben helyes, megjelenik a település.

Cím megadása esetén az irányítószám begépelésével megjelenik a lista, kiválasztjuk az irányítószámot. és megjelenik a település. A közterület nevét a lenyíló listából kiválasztjuk és hozzárendeljük a házszámot. Jobb oldalon a cím ellenőrzése gombbal ellenőrizzük.

Lehetőség van helyrajzi számmal is megadni az adatokat. A település első három karakterének megadásával megjelenik a lista. Kiválasztjuk a települést, majd a helyrajzi számnál elkezdjük begépelni a számokat. Kiválasztjuk és az ellenőrzése gombbal ellenőrizzük. Amennyiben a helyrajzi szám nem található a lenyíló listában helyette koordinátában kell megadni az adatokat.

Ezután a tábla szinten is meg kell adnunk a jogosultságot és kötelezettséget. Jelen esetben ez a permetezési napló vezetése. Majd rögzítjük az adatokat és a sor végén a pipával véglegesítjük.

Amennyiben véglegesítettük az adatsort és még ugyanabban a munkafolyamatban vagyunk, a rögzítés elvetése gombra kattintva lehetőségünk van az eddig rögzített adatokat törölni. Ha az igen gombra kattintok minden adat amit ebben a munkafolyamatban felvittem, törlésre kerül. A későbbiekben a véglegesített sorokat már nem tudjuk törölni erre csak addig van erre lehetőség amíg ugyanabban a munkafolyamatban vagyunk.

A tábla azonosító előtt a jelölőnégyzet pipálásával alul megjelenik a hasznosítások fül. A + jel megnyomásával felugrik a rögzítő felület. Ha egyből a rögzít gombra nyomunk, pirossal jelölve megjelenik, hogy melyek a kötelezően megadandó mezők.

A rádiógombok segítségével kiválasztjuk a vetés típusát.

ökológiai gazdálkodás esetén a jelölnégyzetbe pipát kell tenni.

A hasznosítási kódot listából kell kiválasztani, minimum 3 karakter megadásával megjelenik a lista. Kiválasztjuk a kultúrát.

Amennyiben volt növényvédelmi szakirányítónk a listából kiválaszthatjuk, majd rögzítjük és a pipával véglegesítjük az adatokat.

A hasznosítás előtt a jelölőnégyzetbe ha pipát teszünk megjelenik a műveleti napló. A hozzáadás gombbal felugrik a művelet csoport, itt kiválasztjuk a növényvédelmi űrlapot.

A naptár ikonra kattintva a naptár segítségével kiválasztjuk a kezelés időpontját. A művelettel érintett terület nagyságánál automatikusan megjelenik a termőhelynél rögzített terület méret. Amennyiben a kezelt terület nagysága kisebb, mint a tábla méret, kisebbre módosítható. A rögzít gombbal ellenőrizzük, hogy minden adatot megadtunk-e. Látjuk, hogy melyek a kötelezően megadandó mezők, a többi mező üresen hagyható.

A növényvédőszert listából kell kiválasztani, elkezdjük begépelni a növényvédőszer nevét majd megjelenik a lista, kiválasztjuk és automatikusan a hatóanyag és az élelmezésegészségügyi várakozási idő kitöltődik a növényvédőszer és a kultúra alapján. Majd megadjuk a felhasznált növényvédőszer fajlagos mennyiségét és a vonatkozó mértékegységet, ugyanígy a permetlé fajlagos mennyiségét is megadjuk és kiválasztjuk a mértékegységet. Ezután rögzítjük az adatokat és a sor végén a pipával véglegesítjük.

Amennyiben a munkafolyamatot szeretnénk megszakítani és a későbbiekben folytatni az adatrögzítést fontos, hogy kilépés előtt alul megnyomjuk az ideiglenes mentés gombot.

A következő belépéskor egy üzenet jelenik meg, ha az igenre kattintunk, akkor folytatjuk a korábbi rögzítést vagyis megjelenek a korábban felvitt adatok, amennyiben a nem-re kattintunk a korábban felvitt adatok törlésre kerülnek.

A rögzített adatok beadása gombra kattintva az adatok bekerülnek az adatbázisba.

Kérjük, hogy kérdés esetén az egn@nebih.gov.hu email címre írjanak.

Forrás: NÉBIH

Kapcsolódó bejegyzések